április 5

Mennyire Kell Hajlékonynak Lenned?

A mobilitás, és ennek folyamatos hajszolása divattá vált az elmúlt évek során, mely bizonyos értelemben egy nagyszerű dolog, mert elkezdtünk jobban figyelni a mozgásunkra, de néhol átestünk a ló túloldalára, és sokan elfelejtettek KEMÉNYEN EDZENI!

Miért Van Szükségünk Mobilitásra?

Elsősorban persze a biztonság miatt, hiszen ha képtelenek vagyunk egy gyakorlat során az anatómiailag helyes pozíciókba kerülni, akkor az a sérülés veszélyét növelni fogja. Aztán persze ez a teljesítményben is segít, hiszen hatékony erőkifejtésre is ezekből a pozíciókból lesz esélyünk.

Ha tehát képtelen vagy egyenes háttal lemenni egy guggolás alsó pozíciójába, vagy a vállaid annyira merevek, hogy fekvenyomás közben képtelen vagy a lapockáidat stabilan tartani, akkor egyértelműen mobilizálásra van szükséged.

De Mennyi Mobilitás az ELÉG?

Nos, ez attól függ, hogy mi a célod az edzőteremben. Ha elegendő mobilitással rendelkezel azokhoz a gyakorlatokhoz, amelyek az edzéseid gerincét képezik, akkor jó vagy, innentől a további mobilizálás nem feltétlenül fog hozzátenni a teljesítményedhez.

Fel kell tehát mérned azt, hogy jelenleg elegendő mobilitással rendelkezel-e. Ezt egyrészt megteheted az előbb említett mozgásokból kiindulva: videózd le a gyakorlataidat, és csekkold, hogy rendben van-e a gyakorlatvégrehajtás!

Ha nem vagy benne biztos, és azt sejted, hogy mobilitási probléma van a háttérben, akkor pedig csinálj meg néhány egyszerű mobilitási tesztet a főbb területekre: boka dorzálflexió, csípő flexió, csípő extenzió, váll kifelé- és befelé rotáció.

Ne Felejts El Közben EDZENI!

Ha hatalmas mobilitási problémáid vannak, akkor ezen dolgoznod kell, de ha nagyjából okés a helyzet, akkor az erősödéshez, izomépítéshez egyszerűen keményen kell edzened, egy jól felépített program alapján. A mobilizálástól, nyújtástól még senki sem lett erős!

Csekkold a témában készült videónkat:

Wittmann Zsolt

A Cikk Szerzőjéről

Wittmann Zsolt vagyok, erőemelő edző, a PowerBuilder.hu alapítója. Szeretek nagy súlyokat emelni és kinyomni, valamint azt kutatni, hogyan lehetünk ezek segítségével egyre izmosabbak és erősebbek.


Tags


You may also like

AZ ERŐ, AZ IZOM ÉS AZ ISMÉTLÉSSZÁMOK

MITŐL LESZ PROGRESSZÍV EGY EDZÉSTERV?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!

Indulj el az Erő útján!

Ingyenes E-bookunkból elsajátíthatod az erő- és izomépítő edzés elméletének alapjait, és kapsz egy rögtön használható 6 hetes edzésprogramot is, amellyel garantáltan új csúcsokat fogsz csinálni!