május 18

4 Hazugság a Diétával Kapcsolatban

0  comments

Szép dolog a növekedés és az erősödés, de sajnos néha előfordul, hogy egy kisebb-nagyobb diétára kell adnunk a fejünket. Ezzel kapcsolatban pedig rengeteg tévhitet hallani, így kötelességünknek éreztük, hogy néhányat helyre tegyünk közülük!

Lássuk tehát azokat a legnagyobb diétás hazugságokat, melyek jobb esetben csak szükségtelenül megnehezítik az életed, rosszabb esetben viszont gátolják a gonosz zsírtól való megszabadulást.

1. TÉVHIT: Vannak Jó és Rossz Ételek

Félreértés ne essék, természetesen a feldolgozatlan, teljes értékű ételek fogyasztása az idő legnagyobb részében egy kiváló út, hogy formába hozzuk magunkat és óvjuk az egészségünket... de nem szükséges 100%-osan "tisztán" étkezned a zsírégetéshez.

Ha zsírvesztés a cél, akkor a legfontosabb, hogy kalóriadeficitben legyél, tehát kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyit felhasználsz. Szóval ehetsz Te akármennyire tisztán, ha 1000 kalóriával többet viszel be a kelleténél! De ha van egy kis “szabadságod” a fennmaradó kalóriában, akkor olykor belefér egy kis csalás.

2. TÉVHIT: Erőt Fogsz Veszíteni

Egy csomó ember a rémálmait látja életre kelni egy alacsony kalóriás diétában. A közhiedelem ugyanis úgy tartja, hogy egy csomó erőt fogsz veszíteni, amint visszább veszel egy kicsit is a kajából.

Az persze benne van, és teljesen normális, ha nem most fogod az 1 ismétléses csúcsaidat megdönteni, de egy jól belőtt étrenddel és edzéstervvel nem szabadna elgyengülnöd.

Ezalól talán a sport elitje, a felső 1%, akik valamelyest kivételek, ahol a teljesítmény már olyannyira maximumra van pörgetve, hogy pár kilós fogyáson túl már a teljesítőképesség is romlani fog minimálisan.

3. TÉVHIT: Ha Jól Csinálod, Nem Leszel Éhes

Nincs semmiféle csoda élelmiszer, ami csillapítja az éhségedet egy kemény diéta 10. hetében. Persze vannak olyan ételek, melyekkel a kaja térfogatát, mennyiségét tudod növelni, mint például a zöldségek egy része (brokkoli stb.), de ennek ellenére is leszel éhes néhanapján. Ezt simán fogd fel egy jelzésként, hogy jó irányba tartasz.

Szóval ne higgy a mesékben, hogy jelentős mértékű fogyás alatt sosem leszel éhes, mert aki ezt állítja az teljesen őrült, vagy még sohasem diétázott korábban.

4. TÉVHIT: Muszáj Kardióznod

Nem vagyunk a kardió ellen, mert számtalan előnye van, ha végzel ilyen jellegű mozgást is a súlyzós edzések mellett, de egy kissé túlzás, hogy a fogyás szent gráljának tartják. Segíthet a fogyásban? Természetesen. De, hogy mindenképp szükséges lenne? Abszolút nem!

Amíg a diétád rendben van, addig a zsírégetés megy magától, akármit is csinálsz.  A kardió nem több, mint egy eszköz, ami segíthet néhány kalóriát elégetni, de általában azok kardiózzák hülyére magukat, akik a silány étrendjüket akarják ezzel kompenzálni. Ez viszont sajnos, nem fog működni. 

ELMONDJUK, MEGMUTATJUK VIDEÓBAN IS:

Wittmann Zsolt

A Cikk Szerzőjéről

Wittmann Zsolt vagyok, erőemelő edző, a PowerBuilder.hu alapítója. Szeretek nagy súlyokat emelni és kinyomni, valamint azt kutatni, hogyan lehetünk ezek segítségével egyre izmosabbak és erősebbek.


Tags


You may also like

AZ ERŐ, AZ IZOM ÉS AZ ISMÉTLÉSSZÁMOK

MITŐL LESZ PROGRESSZÍV EGY EDZÉSTERV?

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}

Subscribe to our newsletter now!

Indulj el az Erő útján!

Ingyenes E-bookunkból elsajátíthatod az erő- és izomépítő edzés elméletének alapjait, és kapsz egy rögtön használható 6 hetes edzésprogramot is, amellyel garantáltan új csúcsokat fogsz csinálni!