4 Hazugság a Diétával Kapcsolatban – PowerBuilder.hu
Menu
Assign a 'primary' menu

Szép dolog a növekedés és az erősödés, de sajnos néha előfordul, hogy egy kisebb-nagyobb diétára kell adnunk a fejünket. Ezzel kapcsolatban pedig rengeteg tévhitet hallani, így kötelességünknek éreztük, hogy néhányat helyre tegyünk közülük!

Lássuk tehát azokat a legnagyobb diétás hazugságokat, melyek jobb esetben csak szükségtelenül megnehezítik az életed, rosszabb esetben viszont gátolják a gonosz zsírtól való megszabadulást.

1. TÉVHIT: Vannak Jó és Rossz Ételek

Félreértés ne essék, természetesen a feldolgozatlan, teljes értékű ételek fogyasztása az idő legnagyobb részében egy kiváló út, hogy formába hozzuk magunkat és óvjuk az egészségünket... de nem szükséges 100%-osan "tisztán" étkezned a zsírégetéshez.

Ha zsírvesztés a cél, akkor a legfontosabb, hogy kalóriadeficitben legyél, tehát kevesebb kalóriát kell bevinned, mint amennyit felhasználsz. Szóval ehetsz Te akármennyire tisztán, ha 1000 kalóriával többet viszel be a kelleténél! De ha van egy kis “szabadságod” a fennmaradó kalóriában, akkor olykor belefér egy kis csalás.

2. TÉVHIT: Erőt Fogsz Veszíteni

Egy csomó ember a rémálmait látja életre kelni egy alacsony kalóriás diétában. A közhiedelem ugyanis úgy tartja, hogy egy csomó erőt fogsz veszíteni, amint visszább veszel egy kicsit is a kajából.

Az persze benne van, és teljesen normális, ha nem most fogod az 1 ismétléses csúcsaidat megdönteni, de egy jól belőtt étrenddel és edzéstervvel nem szabadna elgyengülnöd.

Ezalól talán a sport elitje, a felső 1%, akik valamelyest kivételek, ahol a teljesítmény már olyannyira maximumra van pörgetve, hogy pár kilós fogyáson túl már a teljesítőképesség is romlani fog minimálisan.

3. TÉVHIT: Ha Jól Csinálod, Nem Leszel Éhes

Nincs semmiféle csoda élelmiszer, ami csillapítja az éhségedet egy kemény diéta 10. hetében. Persze vannak olyan ételek, melyekkel a kaja térfogatát, mennyiségét tudod növelni, mint például a zöldségek egy része (brokkoli stb.), de ennek ellenére is leszel éhes néhanapján. Ezt simán fogd fel egy jelzésként, hogy jó irányba tartasz.

Szóval ne higgy a mesékben, hogy jelentős mértékű fogyás alatt sosem leszel éhes, mert aki ezt állítja az teljesen őrült, vagy még sohasem diétázott korábban.

4. TÉVHIT: Muszáj Kardióznod

Nem vagyunk a kardió ellen, mert számtalan előnye van, ha végzel ilyen jellegű mozgást is a súlyzós edzések mellett, de egy kissé túlzás, hogy a fogyás szent gráljának tartják. Segíthet a fogyásban? Természetesen. De, hogy mindenképp szükséges lenne? Abszolút nem!

Amíg a diétád rendben van, addig a zsírégetés megy magától, akármit is csinálsz.  A kardió nem több, mint egy eszköz, ami segíthet néhány kalóriát elégetni, de általában azok kardiózzák hülyére magukat, akik a silány étrendjüket akarják ezzel kompenzálni. Ez viszont sajnos, nem fog működni. 

ELMONDJUK, MEGMUTATJUK VIDEÓBAN IS:

Follow

About the Author

Wittmann Zsolt vagyok, erőemelő edző, a PowerBuilder.hu alapítója. Szeretek nagy súlyokat emelni és kinyomni, valamint azt kutatni, hogyan lehetünk ezek segítségével egyre izmosabbak és erősebbek.

Indulj el az Erő útján!

Ingyenes E-bookunkból elsajátíthatod az erő- és izomépítő edzés elméletének alapjait, és kapsz egy rögtön használható 6 hetes edzésprogramot is, amellyel garantáltan új csúcsokat fogsz csinálni!